Bebek Kutusu (Baby Box)

Dün yolda bir baby-box gördüm. Kızlar göstermese farketmezdim. Ne olduğunu anlattıklarında şaşırdım açıkçası. Türkiye’de olmayan bir uygulama. Nedir bakalım:
Baby box, annelerin genellikle yeni doğmuş bebeklerini bilgi vermeden 24 saat gizlice bırakabilecekleri bir güvenli kutudur. Bebek kutuya bırakıldığı zaman kutu içindeki sensörler bakıcılara uyarı gönderir. Kısa süre içinde sağlık görevlileri bebeği kutudan alır.
Çek Cumhuriyeti Prag’da 2005 yılında kurulmuş ve bundan sonra 43 ülkede daha yavaş yavaş kurulmuş ve planlamalara devam edilmekteymiş.
Yani şu anda birçok ülkede daha uygulanan bir sistem. Sadece bu ay Çek Cumhuriyeti’nde 5 yeni doğan bebek bırakılmış. Yetkililer ülkede terk edilen bebeklerin sayısı hızla artmakta olduğunu söylüyor. Şu anda en baby box sayısı Prag ve çevresinde. Bazı çevreler bu kutuların kullanımının aykırı bir davranış olduğunu ileri sürse de, bence sokaklara atılıp ölüme terkedilmesinden daha acımasız bir davranış olamaz. Ülkemizde yaşadığımız problemlerden biri olduğunu hepimiz biliyoruz. Bebeklerin terkedilmesini kesinlikle savunmuyorum. Bu konuda yanlış anlaşılmak istemem. Ama imkan yoksa, zaten doğmuşsa yapılacak başka ne kalıyor ki? Şimdi size soruyorum:
Bebeklere yaşama hakkını vermek için, camii önüne veya herhangi bir yere bırakarak ölüme terketmek mi daha doğru olurdu, yoksa böyle bir kutuya bırakıp kısa süre içinde sağlık görevlilerinin bebeği alarak güvenli bir şekilde bakılacağına emin olduğunuz yere bırakmak mı?
Another great product from Cincopa 


Cami avlusunda soğuktan donarak ölmesine oranlarsak gayet mantıklı bir uygulama.
23 Tem 2011 - 12:50Bence de. Çok yanlış bir davranış o zaten.
23 Tem 2011 - 12:52o iş bizde yalan olur garanti veriyorum ordaki ahali kutuların önünde pusuya yatar sonra da ilk geleni linç ederler
)
23 Tem 2011 - 21:44Evet gayet mantıklı bir yöntem ama Türkiye söz konusu olduğu için uygulamada her zaman problemli bir ülkeyiz misal şehir yararına yapılan su giderleri için yapılan demir kapakların yerinden sökülüp satılan bir ülkedeyiz ki böyle birşey olduğunda bebek boxlar ne halede gelir bilemem bende işin bu tarafından baktım
24 Tem 2011 - 08:03Bunu her yerde yapamazlar zaten. Yani doğuda kutuyu koysalar kimse kullanmaya cesaret edemez. Doğru söylüyorsunuz.. Yine de çözüm olabilecek bazı illere koyulabilir. Yani zaten doğuya bakarsak genel olarak, istenmeyen doğumların gerçekleştiği iller değil. Yani ben öyle sanıyorum en azından. Çünkü evlilik dışı ilişkiler çok katı yargılanıyor halk içinde. Kan davaları vb. durumlar. Bu yüzden oraya koymak zaten başka bir cinayet sebebi. Fakat batı illerinde güney, batı ve kuzey-batı illerinde bu durum çözüm olabilir.
24 Tem 2011 - 09:25Kesinlikle çok yerinde bir uygulama, bilgilendirdiğiniz için teşekkürler Deniz hanım:) Böyle bir uygulamayla, araba önüne bırakılan bebeklerin, ezilerek ölmesi engellenmiş olur. Donarak, nefessiz kalarak ölmeleri ya da. Tabii bunun yanı ısra kutulara ya da sokaklara bırakılan bebeklerin, hayatlarının kalan kısmında güvende olabilecekleri ve iyi bakılabilecekleri alanların da donatılmış olması çok önemli, bu anlamda da adımlar atılsa ne iyi olur!
24 Tem 2011 - 11:32Merve Hanım, yazıma yorum yaparak şeref verdiniz hanımefendi.
Çok güzel bir konuya değindin canım. Haklısın sonrası da önemli. Çocukların büyürken ve yetişkin oldukları zaman arkalarında duracak birilerine ihtiyaçları olacak. Bu konuda da birşeyler olmalı.
24 Tem 2011 - 12:01Yani gayrimeşru çocuk doğurup, bu güzel yavruyu bir kutuya terketmek YASAL mı demek oluyor bu şimdi? :S
24 Tem 2011 - 14:16Evet ama bunu yapmak gayrimeşru çocuk doğurmaya teşfik etmek anlamına gelmiyor. Ayrıca çocuğunu başka yerlere cami, kilise, okul ya da her başka nereye bırakırsa anne cezalandırılıyor. Bunu yaparsa yasal.
24 Tem 2011 - 14:21Mantıklı görünse de, pek kafama yatmadı… Bir Avrupalı gayrimeşru çocuğunu cami -ya da kilise
- avlusuna bırakmaz zaten gibi geliyor bana.
24 Tem 2011 - 15:171: Korunurlar…
2: Kürtaj olurlar…
3: Gayrimeşru çocuk onlar için ayıp değil (sanırım.).
4: Sosyal güvenceleri yeterli…
Bu durumda neden bıraksınlar ki… Ben çocukları sokağa bırakmanın bize özgü birşey olduğunu düşünmüşümdür hep. Yadırgadım biraz. Türkiye’de bu kutu olsa, teşvik anlamına gelir biraz… En çok ülkemizde ihtiyaç var bu uygulamaya ama en çok olmaması gereken yerde ülkemiz… Hasılı benim kafam karıştı…
Bırakıyorlar. Emin ol daha nice garip şeyler var diğer ülkelerde de. Amerika da hayalinde hep zengin sokaklardan mı ibaret? Hala siyah/beyaz karşılaştırılması yapılan bir sürü yer var. Hangi ülkeye cennet gözüyle bakıyorsun? Bugün Suudi Arabistan’ın müslümanlığın kalbinin bile başında bir sürü dert var. Bu tür şeyleri yapmak için öncesi sonrası da elbette düşünülmeli. Haksız değilsin ama ben teşvik olacağını düşünmüyorum. Burada bile 2005′ten bu yana 50 çocuk bırakılmış. Yani bu uygulama, çocuk yapın atın demek değil. Kafanı karıştırma. :S
24 Tem 2011 - 15:35Bunun kurulma sebebi geyrimeşru ilişkilerin avrupa da tavan yapmasından olabilir mi?
02 Ağu 2011 - 11:35Hayır, tabii ki de değil. Türkiye’de yok mu sanıyorsun? Burada bebekleri kürtajla alıp öldürmüyorlar. Onlara yaşama hakkı tanıyorlar. Türkiye’de tam tersi zaten çoğunun yaşama hakkını önceden ellerinden alıyorlar. Bu yüzden çok fazla görmüyoruz bu tür durumları. Yazık gerçekten.
02 Ağu 2011 - 11:47Bir bakıma haklısın ama ben Türkiye`de durum daha iyi falan demedimki. İkisi de olmasın çocuklar annesiz babasız kalmasın. benim dileğim budur…
02 Ağu 2011 - 11:58Bir an öyle düşündüğünü düşündüm. Haklısın. Hepimizin dileği o..
02 Ağu 2011 - 12:02